Qui som?

L’associació La Flama està formada per un grup de mestres, famílies i altres col·laboradors que ens hem unit amb l’objectiu de crear una xarxa d'escoles cooperatives catalanes.

Partint de referents com La Bressola de la Catalunya del Nord, les ikastoles del País Basc o les escoles Semente gallegues, el nostre propòsit és impulsar una xarxa d’escoles cooperatives que permetin als infants viure la seva educació en la llengua i la cultura catalanes de forma normal, lliure i plena.

Sabem que hi ha milers de persones per les quals és important la certesa que els seus fills es podran educar en la llengua i la cultura catalanes, perquè són la seva llengua i cultura inicials o perquè han decidit integrar-s'hi.

Veiem el nostre projecte com una llavor que pot créixer i estendre’s per Catalunya mitjançant la col·laboració de mestres i famílies que vulguin formar-ne part.

Entenem que l’incompliment de la immersió lingüística a l’escola pública i el fet que els infants catalanoparlants hagin esdevingut minoria a la majoria d’aules del país fa necessària la nostra iniciativa.

Creiem que només un sistema construït a partir del compromís individual i la tria lliure per part de les famílies pot tenir èxit per a la preservació i continuïtat de la cultura catalana.

Creiem en la llibertat per a escollir de les famílies i sabem que hi ha moltes persones, sense distinció d’origen, que tenen la voluntat d’educar els seus fills en escoles catalanes. La nostra associació neix perquè sigui possible garantir aquest dret a les famílies que tenen aquesta voluntat.

Entrades populars d'aquest blog

Projecte educatiu

Crida a mestres i famílies