Projecte educatiu

El nostre projecte educatiu té com a pedra angular la llengua i la cultura catalanes i hi incorpora un aprenentatge vivencial, el foment del sentit de la responsabilitat, els valors culturals i artístics i el contacte amb la natura. A més, el nostre propòsit és seguir una estructura de verticalitat amb classes formades per infants de diferents edats. Això enriqueix molt l’aprenentatge perquè els alumnes més petits poden tenir de referència els més grans, i els més grans augmenten la seva autoestima i autonomia en adquirir aquesta responsabilitat. 

L’aprenentatge vivencial servirà als alumnes per a desenvolupar habilitats, els ajudarà a desenvolupar un coneixement fonamentat en unes capacitats reals que hauran experimentat i conreat, i alhora els farà sentir útils per la seva aportació al projecte col·lectiu.

Veiem molt important fomentar la responsabilitat individual dels alumnes i que siguin conscients de les conseqüències de les seves accions. A més, considerem el docent com a guia i referent que acompanya l'alumne en els seus processos d'aprenentatge, orientant-lo, estimulant-lo i posant límits quan calgui.

Amb el nostre projecte pedagògic volem posar en valor els diferents pedagogs catalans que hi ha hagut a la nostra història. Referents pedagògics més importants: Artur Martorell, Alexandre Galí, Joaquim Franch, Eladi Homs i Oller, Eladi Homs Zimmer, Rosa Sensat, Ireneu Segarra/Joan Llongueres, Narcisa Freixas (compositora cançons infants), Maria Novell i Picó, Dolors Canals i Farriols, Carme Aymerich i Barbany (necessitats EE), Pilar Benejam i Arguimbau (geògrafa), Jordi Cots i Moner (drets dels infants)...
Hi combinarem aspectes de metodologies com Montessori o Decroly (a través dels pedagogs catalans que van introduir aquests mètodes al país), i també farem èmfasi en els valors culturals i l’accés als coneixements de les diferents àrees del saber.



D’altra banda, la nostra manera de treballar se centrarà en el foment d’una base sòlida d’habilitats, de coneixements (lectura i escriptura, matemàtiques, ciències naturals i socials…) i de l’experimentació artística, amb el gust per aprendre superant-se un mateix, motivant els alumnes que vulguin anar més endavant. 


Els nostres valors: diàleg, respecte, compromís, identitat.


A més, són importants per a nosaltres els punts següents:

1 - El diàleg constant entre alumnes per fomentar la llengua catalana i els valors de respecte i empatia entre tots els membres de l’escola. 

2 - El diàleg constant entre mestre i alumne. A La Flama s’ha de fomentar el respecte i amb un compromís entre dues parts basat en la comunicació, la comprensió i l’escolta.

3 - A La Flama entenem el mestre com una persona no tan sols apta per a transmetre coneixements, sinó també per a transmetre’ls amb passió. Ha d’ensenyar però també ha de ser motivador i saber escoltar. El seu compromís amb la llengua i la cultura catalanes ha de ser ferm

4 - Pedagogia activa basada en l’experiència i en l’aprenentatge de coneixements. 

5 - El compromís de les famílies amb la catalanitat i els valors de La Flama ha de ser ferm. La confiança envers els professors i el personal de l’escola també ha de ser forta. De la mateixa manera, l’escola s’ha de comprometre a oferir als alumnes un entorn totalment català on l’alumne pugui desenvolupar la seva identitat sense por ni restriccions. 
Per a La Flama és prioritari el benestar de l’alumne, és per això que valors fonamentals com l’empatia, la tolerància i el respecte aniran sempre acompanyats de l’autonomia, l’esforç, la capacitat crítica i la responsabilitat entre la mainada. Els nens són més feliços quan superen les dificultats. Com més responsabilitat i autonomia tenen més capaços se senten per transformar el món i per construir la seva identitat.

Aquest vincle família-escola és el pilar de La Flama. Ha de ser un vincle amb comunicació constant, recíproc i amb suport mutu. Així ha estat durant gairebé tota la història de la humanitat i sembla que durant aquests darrers anys ho estem oblidant.

Entrades populars d'aquest blog

Qui som?

Crida a mestres i famílies